Kodord - stress

Kärt återförenande i helgen när jag och Klara äntligen, troligen, möjligen, kanske ska träffas...det va på tiden tycker jag . I sommar blir det relax-vecka på landet tillsammans, livs-njutnings-poäng 100!
Som motsatts till avkoppling står min jektiga dag högst upp på listan. Stress, stress och stress: dagens kodord. Fruktansvärd tvångsvakning av sjukt störande ringsignal.. och sedan att kliva upp ur sängen och inte få krypa tillbaka ner under täcket och värmen bredvid Jonni, lovar ....fungerar helt klart som tortyrmetod.
Bussarna sena som vanligt, leder till "sen ankomst", leder till ännu mer sjuk stress.. och mitt i all stress kom jag på att jag skulle till tandregleringen i danderyd. Opps - Run Linn Run!!
Där blev det ett kortvarit Halleluja-moment, fick reda på att all tandställning i min mun ska UT den 28 maj, Yeees! ( sug på den Jonni)  - Sedan kommer en liten atombomb: "Så vi kan sätta IN räls..." Jomenvisst det va ju kul.. Jekta jekta tillbaka till skolan för att hinna äta innan klockan ett. då Magnut stänger lunchen - kommer fram fem i ett och hinner slänga mig över lite spenatpaj innan mat-ridån fälls ner.. Massa mer plugg fram till fem ... alltså 3,5 h mer än min dag egentligen ska vara. Hem och plugga plugga plugga. Relaaaaaxx - Outsiders , CSI , Jackass, Viva La Bam - Pallade inte ens resa på mig och hämta vatten. Ahh tack gode gud att riktiga slöö-tv-kvällar finns!

En sjukt god vän... "I remember when we use to ..." - No woman no cry.


image179.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback